mandag 24. februar 2014

ÅRETS FARGER

........   ER BLÅ GRØNNE TONER.



Jeg elsker disse fargene.

Hva er det med dem som gjør dem så fristende?


Grønn: er jo selve naturen, det står for vekst og spirer, alt det friske om våren. Vi sier at håpet er grønt. For meg er grønt balanse og ro. 


Blått: er himmel og hav,  selve dualitetene på ro og bevegelse. Blått fremstår ofte som en ren farge, rolig og avbalanserende selv om den ofte fremstår som en kald farge. Den står for stabilitet og ro og harmoni. Og mange mener blått står for inspirasjon og kommunikasjon.


Blandingen av disse to blir turkis - som er min yndlingsfarge.

Det sies at turkis står for helse, selvtillit og styrke (ikke rart jeg ønsker å omgi meg med den akkurat nå.) Beskyttelse og healing, ja, ja folkens - da får jeg bade litt i turkis tror jeg :)

Så dette er årets farger dere -  hva gjør de med deg???


Sikker er det iallfall at de gjør seg godt i interiøret og i heimen. 






















Her herlig blanding av gammel og nytt.



Take care, folkens !



3 kommentarer:

  1. Nå har jeg lest litt rundt på sidene her om cafeen og det hele. Helt nydelig hus dere holder til i, må jo være en aldri så liten inspirasjon bare det!!! Om jeg kjører forbi Vestby en dag skal jeg definitivt komme innom og smake på hjemmebaksten. Det ser jammen trivelig ut hos dere!

    SvarSlett
  2. Så hyggelig å høre. VELKOMMEN er du. Lykke til med alt ditt <3 <3 <3

    SvarSlett
  3. Takk for oss! Var innom på lørdag, og har skrevet en bloggpost:

    http://ceciliemoestue.com/2014/03/10/sostrene-thorvaldsens-kafe-i-vestby/

    Hilsen Cecilie

    SvarSlett